Leden van HC Artemis kunnen clubgebonden sportkledij aankopen via een webshop.
Hierin vind je uiteraard de wedstrijdtenues (verplicht te dragen tijdens wedstrijden), maar ook handig trainingsmateriaal en accessoires.
De club heeft zelf geen materiaal in huis, alles wordt besteld via deze webshop. Hoe dit in zijn werk gaat leggen we uit aan de hand van enkele vragen.
1. Waar vind ik de webshop?
De webshop is te bereiken via DEZE LINK, en in de linker navigatiebalk van de website.
De shop wordt beheerd door een extern bedrijf, nl MB Business Promotion BV uit Nederland.
2. Wat kan ik er bestellen?
Op de webshop vind je wedstrijdkledij, trainingskledij en enkele handige hockey-accessoires.
3. Wat moet ik er bestellen?
Leden die competitie spelen dienen verplicht via de webshop te passeren om er hun wedstrijdkledij te bestellen. Deze kledij is uniform, voor iedereen dezelfde, en bestaat uit 2 tenues:
- standaardtenue: een blauwe t-shirt, witte broek of rok, en blauwe kousen
- reserve uit-tenue: een wit t-shirt, witte broek of rok (zelfde als in standaardtenue), en witte kousen.
Alle andere items zijn optioneel: hoodie, trainingst-shirt, regenvest, enz.
Handig zijn ook de accessoires die je er kan vinden: een ruime stickzak (met clublogo), handschoenen of muts zodra het kouder wordt, bitje, scheenbescherming.
4. Vanaf seizoen 2023-24 zijn de tenues helemaal VERNIEUWD.
- De oude tenues (shirts) mogen niet meer gedragen worden vanaf het nieuwe seizoen 2023-24
- Je basis-outfit bestaat vanaf nu uit 2 t-shirts (een blauw en een wit shirt), een broek of rok, en 2 paar kousen
- Het merk van de shirts verschilt met de oude; het primaire tenue is vanaf volledig van het merk REECE-Australia
5. Hoe werkt dat met het 2e tenue?
Wedstrijdteams zijn door de KBHB verplicht om 2 tenues te hebben. Dit om te vermijden dat 2 ploegen tegen elkaar spelen met gelijkaardige kleuren.
Sinds seizoen 2018-19 is het aan het bezoekende team om de kleur van het tenue aan te passen. Dus nooit bij thuiswedstrijden, enkel mogelijk bij uitwedstrijden.
HC Artemis heeft een 'blauwe' primaire tenue, en een witte reservetenue.
De 'blauwe' tenue, bestaande uit blauwe t-shirt, witte broek/rok en blauwe kousen worden standaard gedragen. Zowel thuis als uit.
Indien bij een uitwedstrijd de tegenstander kledij draagt die voldoende in kleur verschilt van onze primaire-uitrusting, dan wordt de primaire-uitrusting gedragen, niet het 2e tenue.
Het reservetenue wordt enkele gedragen bij uitwedstrijden, als de tegenpartij een tenue draagt waarvan de kleur verwarring kan oplevereng met onze primaire tenue.
HC Artemis koos voor een volledig wit 2e tenue. De standaard blauwe shirt wordt dan vervangen door een wit shirt, de blauwe kousen door witte kousen. De broek/rok blijft in beide tenues dezelfde.
Spelers/teams kunnen er niet voor kiezen om in een ander tenue te spelen dan door de KBHB erkende kledij.
Een overzicht van de primaire en secundaire kleuren van alle clubs zijn trouwens makkelijk te vinden op de website van de Bond.
DUS:
- thuiswedstrijd: altijd blauwe shirt, witte broek/rok, blauwe kousen
- uitwedstrijd, enkel indien gelijkaardige kleur vd tegenpartij: witte shirt, witte broek/rok, witte kousen, zoniet altijd de primaire tenue
De manager van je team geeft tijdig aan welke tenue dient gedragen te worden.
6. Hoe zit dat met bedrukking van naam en/of nummer?
- T-shirt wedstrijd (zowel blauw als wit):
- U14 en hoger:
- bij competitiespelers is het vanaf teams U14 en hoger verplicht om te spelen met een rugnummer
- het rugnummer is niet vrij te kiezen, word je toegekend door de club. Vraag na bij je secretaris via info@hcartemis.be
- het rugnummer is niet wijzigbaar, en niet onderling uitwisselbaar
- eens toegekend blijft dit nummer behouden, tot tegenbericht vanuit de club
- opname van je familienaam op het wedstrijdshirt is optioneel, niet verplicht, vrije keuze. Enkel familienaam, geen voornaam!
- U7-U12:
- bij deze competitiespelers wordt er geen rugnummer op het t-shirt gedrukt
- familienaam is optioneel, niet verplicht, vrije keuze. Enkel familienaam, geen voornaam!
- U14 en hoger:
- PS:
- het rugnummer is genormeerd door de Bond: is verplicht 22cm hoog
- verdere clubnormen: nummer is in het wit op de blauwe shirt, en navy blauw op het witte shirt
- en: lettertype (wordt asap vermeld)
- heb je een shirt zonder rugnummer en wil je dit laten nabedrukken, hou dan rekening met vorige punten, dit zijn verplichte normen, er is geen ruimte voor eigen creativiteit
- op zoek naar je rugnummer?: check je persoonlijke account in Twizzit, waar je nummer ook vermeld staat, onder "details". Zie hierna:
- het rugnummer is genormeerd door de Bond: is verplicht 22cm hoog
- Hoodie (alle leeftijden):
Bij bestelling van een hoodie is de opdruk van je voornaam (max. 10 karakters) inbegrepen in de prijs. Deze wordt op de rug gedrukt (net onder de capuchon). Vul deze naam in bij opgave van de maat. Enkel voornaam, geen familienaam!
LET OP: het uniforme karakter van wedstrijdkledij is opgelegd door KBHB; een team is sanctioneerbaar (overtreding te noteren door de scheidsrechter) indien het niet aan de officiële regels voldoet. Volg dus de regels van de KBHB en je club nauwgezet op. De club draagt geen verantwoordelijkheid voor bewuste overtredingen.
7. Hoe gaat een bestelling via de webshop in zijn werk?
Bestellen doe je zoals bij elke webwinkel: je kiest de artikelen naar keuze, en voegt ze toe aan de winkelmand.
Bij een eerste bestelling maak je best eenmalig een eigen account aan. Dit kan via de button “Een account aanmaken” bij het overzicht van je bestelling. Nadien kan je met deze account opnieuw inloggen bij latere bestellingen, wat de verwerking op dat ogenblik sneller maakt.
Afrekenen gebeurt ook ineens elektronisch bij de aankoop dmv Bancontact. Een item wordt enkel in bestelling gegeven zodra betaling in orde is.
Na de bestelling ontvang je een bevestiging in je mailbox.
8. Levertijd?
- De bestellingen die gebeurden tussen 12/07/23 en 13/08/23 worden eenmalig gezamenlijk verzonden aan de club, en worden afgehaald op vrijdag 25/08/23.
- Verpakkingen dienen onmiddellijk op juiste inhoud te worden gecontroleerd. Het spreekt voor zich dat, eens een pakket mee naar huis wordt genomen, controle op de inhoud ervan door de club niet meer kan gebeuren.
- Bij niet-afhaling op 25/08/23 gaan de bestellingen naar je teammanager of trainer. Vraag er naar bij hem of haar waar en wanneer je kan afhalen.
Bestellingen die gebeuren na 13/08/23 volgen opnieuw het normale afsprakenkader, zie volgend punt (9).
De normale/verwachte levertijd is +/- 7 werkdagen na betelling op voorwaarde dat het item na aankoop werd betaald, alle administratieve gegevens correct werden ingevuld, en het bij de leverancier in voorraad is. Bij eventuele backorders volgt een bericht.
9. Verzending - levering?
De bestelling wordt bezorgd op de club, en kan je afhalen bij de barcontainer.
Je krijgt een bericht wanneer de bestelling voor je klaar ligt.
Tijdens een eventuele sluitingsperiode van de club (bv tijdens schoolvakanties) word je individueel gecontacteerd.
10. Maatvoering?
Alle kledij (m.u.v. het 2e wedstrijd-shirt en hoodie) is van het merk REECE-Australia.
De maten van deze sportkleding komen overeen met de maatvoering van normale kleding, zowel voor kinderen als voor volwassenen.
Mocht je twijfelen, vraag gerust na bij een teamgenoot welke maat hij/zij heeft.
Reece Australia heeft zelf ook een maattabel op de website. Klik hier om deze te zien.
11. Prijzen?
De vermelde prijzen zijn geldig voor het product, inclusief BTW, bedrukking (waar van toepassing) en verzending.
Tijdens de lanceringsperiode zomer '23 gold op sommige producten een speciale lanceringsprijs, dankzij onze sponsoren en de webshopleverancier.
Op de webshop noemde dit een "actieset", waarbij een korting werd toegepast bij de aankoop van beide shirts tegelijk. Er gold een tijdelijke korting bij de aankoop van een broek of rok!
Vanaf 8/8/23 geldt opnieuw de normale prijs.
12. Retourneren?
Je product is te groot of te klein, kan je ruilen?
Ja, dat kan, op voorwaarde dat het niet gebruikt of gepersonaliseerd werd (bedrukt met naam en/of nummer).
Kijk de inhoud van je levering onmiddellijk na, en reageer indien nodig zo spoedig mogelijk.
Ruilen doe je zo:
- Download het retourformulier via DEZE link
- Vul dit in en verzend het via e-mail aan hca@mbsportswear.nl
- Voeg een geprinte versie van het retourformulier bij de artikelen die je wenst terug te sturen
- Lever het pakket in bij een verzendingsdienst naar keuze, verzend aan MB Business Promotion BV, tav Retour HCA Webshop, Ekkersrijt 7316, NL-5692 HH SON.
- Plaats nadien je nieuwe bestelling
13. Nog vragen mbt de webshop?
De webshop van HC Artemis wordt extern beheerd. De club kan zelf geen nazicht doen mbt bestellingen, levertijden, retourneringen, enz.
Hiervoor dien je je rechtstreeks te wenden tot de webshop via: hca@mbsportswear.nl .